درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

اكريليك اسيد با فرمول شيميايي C3H4O2 مايعي خورنده، بي رنگ، و داراي بويي تند و زننده است.اين ماده قابليت حل شدن در آب،الكل،اتر،بنزن،كلروفرم و استون را دارد.اين ماده به حرارت و نور مستقيم خورشيد حساس است و در دماي 68 درجه سانتي گراد در مجاورت هواي آزاد آتش مي گيرد.اين ماده در برخورد با بيشتر فلزات مانند مس،آهن،برنج و نقره بسيار خورنده است و براي ذخيره و نگهداري آن عموما از مخازن فولاد ضد زنگ استفاده مي شود. اين مايع بهتر است كه در دماي بين 15 تا 25 درجه سانتي گراد نگهداري مي شود.

اين ماده بسيار ناپايدار است و به شدت تمايل به فرآيند پليمراسيون دارد. اصلي ترين كاربرد اسيد اكريليك در توليد اكريليك استرها و رزين اكريليك است كه در ساخت چسب و روكش استفاده مي شود.اين ماده همچنين در توليد مواد شيميايي روغني، واسطه هاي پاك كننده و پليمرهاي اسيد اكريليك جاذب آب استفاده مي شود.اين ماده ،مونومر تشكيل دهنده پلي اكريليك اسيد و پلي متااكريليك اسيد است.و از ديگر كاربردهاي اكريليك اسيد ،استفاده از آن در حلال هاي پليمري جهت توليد رنگ اكريليك و  پوشش دهنده ها است.

خصوصيات شيميايي

آكريليك اسيد با آب، الكل، اتر، بنزن، كلرفرم و استون مخلوط مي‌شود. اين ماده در مجاورت اكسيژن سريعاً تبديل به بسپار مي‌شود. اگر آكريليك اسيد در دماي اتاق قرار بگيرد، ممكن است بسپارش گرمازا موجب انفجار آن شود زيرا به نور خورشيد و گرما حساس است. اين ماده معمولاً به‌صورت تك‌پار بازدارنده عرضه مي‌شود (كه با ۲۰۰ ميلي‌گرم بر ليتر هيدروكينون مونو متيل اتر بازدارنده شده)، اما از آنجايي‌كه نقطۀ انجماد آن نسبتاً بالا است، تا حدودي به حالت جامد در مي‌آيد و در اين حالت (و حالت تبخير) مادۀ بازدارندۀ خود را از دست مي‌دهد. حتي بدون مادۀ بازدارنده نيز مي‌توان آن را به‌طور ايمن زير دماي ذوب نگهداري كرد، اما اگر چنين ماده‌اي در دماي محيطي قرار بگيرد، به‌صورت گرمازا تبديل به بسپار مي‌شود و ممكن است منفجر شود.

استيك اسيد چيست؟

اگر آكريليك اسيد در معرض گرما و يا شعلۀ آتش قرار بگيرد، خطر آتش‌سوزي به همراه خواهد داشت. آكريليك اسيد با اكسنده‌هاي قوي، بازهاي قوي، قلياهاي قوي و نيتروژن خالص سازگاري ندارد. اگر با آمين‌ها، آمونياك، اولئوم، كلروسولفونيك اسيد، نمك آهن، پراكسيد تماس پيدا كند، ممكن است تبديل به بسپار شود (و گاهي با انفجار همراه است). همچنين ممكن است باعث زنگ‌زدن آهن و فولاد شود.

خطرات اكريليك اسيد

از خطرات اكريليك اسيد سوختگي، خوردگي، خارش و سوزش پوست، چشم و مجاري تنفسي است.ريختن اين ماده در چشم مي تواند منجر به آسيب جدي به چشم شود و عموما اين اسيب ها برگشت ناپذير است. قرار گرفتن در معرض اين ماده موجب ايجاد سرفه،خس خس، تنگي نفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ مي شود.ارتباط مستقيم مقدار كمي با  پوست موجب سوختگي و ايجاد جوش در آينده در آن موضع مي شود. قورت دادن اين مايع منجر به سوختگي دهان،حلق،معده،پايين آمدن فشار خون،خفگي و حتي مرگ مي شود.

خريد اسيداكريليك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۲۹:۵۵ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی