درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

فوايد و مضرات پتاسيم هيدروكسيد در اين مقاله به طور خلاصه گفته شده است‌ هر چند فوايد اين ماده بيشتر از مضرات آن است. پتاسيم هيدروكسيد در بخش هاي توليدي، صنعتي، پزشكي و شيميايي كاربردهاي متفاوت دارد. صنايع از پتاسيم هيدروكسيد به عنوان يك محلول الكتروليتي براي باتري هاي آبكاري و قليايي استفاده مي كنند. آفت كش هاي حاوي پتاسيم در بين باغباناني كه مي خواهند از شر آفات خلاص شوند، به طور فزاينده اي محبوب شده است. در زمينه پزشكي از فوايد پتاسيم هيدروكسيد اين است كه در درمان زگيل گرفته تا آماده سازي هاي شيميايي استفاده مي شود. اين ماده به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان غلظت دهنده مواد غذايي، تثبيت كننده و كنترل كننده مواد غذايي كاربرد دارد. در ساخت و پردازش كاكائو، شكلات و مواردي كه از رنگ آميزي كارامل استفاده مي كنند، نقش اساسي دارد. خنثي كردن پتاسيم هيدروكسيد با موادي مانند اسيد سيتريك، كاربردهاي فراواني در پي دارد. از جمله  تركيب حاصل از آن در صنايع مختلف از صنايع غذايي و آشاميدني گرفته تا صنايع پزشكي و توليد محصولات كودك.

محصول فوق به صورت پودر جامد سفيد رنگ در بازار موجود مي باشد. اين ماده يكي از تركيباتي است كه مردم عام به آن خاكستر مي گويند. محلول پتاس مانند سود (NaOH) به شدت قليايي است اين محصول مي تواند با اسيد هاي متفاوت واكنش دهد و نمك هاي متفاوتي از پتاسيم به وجود آورد.

كاربردها و موارد استفاده

 

اين محصول در صنايع غذايي به طور مستقيم و به جهت حفظ كيفيت و كنترل PH استفاده مي شود،در صنايع آرايشي و بهداشتي از غلظت مناسب آن براي لايه برداري و از بين بردن موهاي زائد استفاده مي شود.در جانور شناسي براي تجزيه و از بين بردن بافت هاي نرم نمونه هاي جانوري استفاده مي شود

توليد هيدروكسيد پتاسيم نيز به روش كلرالكالي انجام مي شود با اين تفاوت كه ماده ي اوليه ي مورد الكتروليز به جاي سديم كلريد، KCl است. با الكتروليز محلول پتاسيم كلريد طبق واكنش زير مي توان به توليد صنعتي پتاس پرداخت:

پتاس

يكي از مهم ترين كاربرد هاي اين تركيب، استفاده از آن به عنوان كود شيميايي مي باشد. گياهان براي سالم بودن نياز به 3 ماده ي مغذي از جمله پتاس، نيتروژن و فسفر دارند، اين 3 ماده در خاك نسبت به ديگر عناصر ضروري جهت رشد گياه بسيار كم وجود دارند در نتيجه به صورت كودهايي به عنوان تغذيه كننده ي خاك براي رشد گياه به صورت تنها و يا هر سه با هم (كود مكمل يا NPK) مورد استفاده قرار مي گيرند.

مزاياي فروش هيدروكسيد پتاسيم صنعتي يا پتاسيم هيدروكسيد به عنوان كود در رشد و نمو گياه و سلامت انسان

  با توجه به آنكه كودهاي حاوي هيدروكسيد پتاسيم به نسبت ساير كودهاي موجود در بازار در دسترس تر و مقرون به صرفه تر مي باشد، استفاده از آن براي محصولاتي همچون ذرت، چغندر و ساير محصولات كشاورزي از اهميتي ويژه اي برخوردار مي باشد. از ديگر نكات قابل توجه اين ماده در كود ها تبديل آن به سولفات و نيترات پتاسيم مي باشد. درمواقعي كه يون كلر براي گياه مضر باشد، از اشكال مختلف كود هيدوركسيد پتاسيم از جمله سولفات پتاسيم و نيترات پتاسيم استفاده مي گردد.

استفاده از اين ماده در كودها باعث ورود پتاسيم به گياهان، برگ ها و ميوه هاي آنها مي گردد و با مصرف اين محصولات توسط انسان علاوه بر تامين نياز بدن انسان به پتاسيم، با دفع آن به طبيعت مجدداً پتاسيم به چرخه طبيعت بازگشت و مصرف مي گردد. وجود هيدروكسيد پتاسيم در كودها علاوه بر آنكه براي گياهان موثر واقع مي باشد، در بدن انسان نيز موجوب تنظيم ضربان قلب، اكسيژن رساني به مغز، كاهش فشار هاي روحي و قند خون نيز مي گردد. از ديگر منابع سرشار از پتاس مي توان به موز، اسفناج، تخمه آفتاب گردان و ساير مركبات اشاره كرد.

واكنش با مواد آلي

KOH مانند NaOH به عنوان يك منبع –OH  عمل ميكند كه به پيوند هاي قطبي هم در مواد معدني و هم در مواد

آلي حمله ميكند كه استرهاي آبي KOH صابون توليد ميكند؛

KOH + RCOOR’ → RCOOK + R’OH

R يك زنجيره بلند است كه اين محصول را صابون پتاسيم مي نامند، اين واكنش در تماس با چربي، سريعا به صابون و گليسرول تبديل مي شود

واكنش با مواد غير الي

KOH براي تكميل واكنش درمقابل اسيدها، به اكسيدها حمله مي كنند. به طور مثال KOH براي توليد بي كربنات با كربن دي اكسيد واكنش مي دهد.

خريد هيدروكسيد پتاسيم

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۳۴:۲۲ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی