درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

فرش يكي از لوازم اصلي هر خانه اي است كه زيبايي و اصالت را براي هر فضايي به ارمغان مي آورد. وقتي فرش آسيب مي بيند زيبايي آن نيز تحت تاثير قرار مي گيرد. يكي از آسيب هاي رايج آن زرد شدن فرش است. در اين مقاله به دلايل زردي اين وسيله كاربردي مي پردازيم و سپس راهكارهايي براي رفع زردي فرش پس از شستشو ارائه مي دهيم. پس تا آخر با ورنپ همراه باشيد.

زرد شدن فرش دلايل متعددي دارد كه يكي از مهمترين آنها شستن فرش است. دليل اين امر حساسيت الياف و تاب آنهاست كه در تماس با مواد شيميايي واكنش نشان مي دهد. بنابراين اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه جنس فرش خود را شناسايي كنيد.

در مرحله بعد بايد ابزار و روش مناسب شستشوي فرش خود را در نظر بگيريد. بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد تا نگران آسيب ديدن فرش خود نباشيد اين است كه آن را نزد يك قاليشويي معتبر ببريد. در ادامه دلايل زرد شدن فرش پس از شستشو را با هم بررسي مي كنيم.

استفاده از مواد شوينده اشتباه

هر فرش با توجه به نوع الياف خود مواد شوينده مخصوص به خود را دارد. اگر طبق آن ماده شوينده مناسب انتخاب نكنيد، به دليل خاصيت اسيدي با فرش واكنش نشان داده و نتيجه آن زرد شدن آن خواهد بود. استفاده از پودر ماشين لباسشويي به عنوان شوينده نيز همين واكنش را با فرش نشان مي دهد و به بافت آن آسيب مي رساند.

عدم گردگيري فرش

يكي از كارهايي كه مي توانيد براي جلوگيري از زرد شدن فرش بعد از شستشو انجام دهيد، گردگيري آن است. گردگيري يكي از مراحل مهم در شستشوي اين دستگاه است كه انجام آن قبل از شروع فرآيند شستشو حائز اهميت است. اگر قبل از شستشو اين كار را انجام ندهيد، گرد و غبار موجود در فرش به گل تبديل مي شود و اين يكي ديگر از دلايل تيره و زرد شدن فرش شما است.

 

علت زرد شدن فرش پس از شستشو چيست؟

 

خشك نشدن كامل فرش پس از شستشو

باقي ماندن آب در فرش پس از شستشو نيز يكي از دلايل زردي آن است. اگر مي خواهيد فرش شما در اثر شستشو آسيبي نبيند، بايد از خشك شدن كامل آن توسط نمايندگي اصلي قاليشويي شريت اوغلي اطمينان حاصل كنيد. ممكن است هنگام شستشو متوجه زرد شدن ريشه فرش نشويد زيرا كاملاً خشك نشده است. زيرا براي اين اتفاق كمي زمان مي برد. پس از پهن كردن فرش، ديگر آن را آبكشي نكنيد، زيرا باعث زرد شدن ريشه هاي فرش و از بين رفتن زيبايي آن مي شود.

راه هاي جلوگيري از زرد شدن فرش

تا اينجا متوجه شديم كه چه چيزي باعث زرد شدن فرش مي شود. اما يك سوال پيش مي آيد كه راه هاي جلوگيري از زرد شدن ريشه فرش چيست؟ در پاسخ بايد گفت كه شستشوي صحيح به جلوگيري از آسيب ديدن فرش شما كمك مي كند. همچنين خواندن اين مقاله، مزايا و روش هاي شستشوي فرش با مواد نانو در قاليشويي ها مفيد است. بنابراين اگر به دنبال جلوگيري از اين اتفاق هستيد، هنگام شستشوي فرش به نكات زير توجه كنيد:

از مواد شوينده با اسيديته كم استفاده كنيد

در مرحله اول پس از تهيه ماده شوينده اي كه خاصيت اسيدي پاييني دارد، آن را با آب ولرم مخلوط كنيد. استفاده از آب سرد يا گرم باعث آسيب جدي و بيشتر از زرد شدن فرش به فرش مي شود. سپس از يك اسفنج يا ابر استفاده كنيد و بگذاريد مخلوط مواد شوينده و آب روي فرش بماند تا هوا خشك شود.

از مخلوط نمك و سركه سفيد استفاده كنيد

مخلوط نمك و سركه يكي از كم ضررترين مواد شوينده براي تميز كردن فرش شماست. اين مخلوط حتي مي تواند زردي فرش را با چاي پاك كند. تنها مشكل اين روش زمان بر بودن آن است. نمك و سركه را بايد به نسبت با هم مخلوط كنيد. براي دو قاشق چايخوري نمك و دو قاشق غذاخوري سركه سفيد، به يك و نيم پارچ آب نياز داريد. سپس يك پارچه توري را به اين مخلوط آغشته كنيد و آن را روي فرش خود بكشيد. در نهايت به نتيجه دلخواه خواهيد رسيد.

 

علت زرد شدن فرش پس از شستشو

 

از مخلوط جوش شيرين و سركه استفاده كنيد

اگر مي خواهيد ريشه هاي زرد فرش خود را با كمك اين مخلوط بشوييد، بايد جوش شيرين و سركه را با هم مخلوط كنيد. با 2 قاشق غذاخوري سركه، 2 قاشق غذاخوري جوش شيرين و يك و نيم پارچ آب تركيب مناسبي براي شستن فرش خود خواهيد داشت. پس از درست كردن مخلوط، پارچه توري را به آن آغشته كرده و روي قسمت هاي زرد فرش بكشيد. اين كار مي تواند ظاهر فرش شما و همچنين ريشه هاي آن را كاملا تميز كند.

از يك پارچه مرطوب استفاده كنيد

در بسياري از موارد زردي و لك به راحتي از روي فرش شما پاك مي شود و نيازي به استفاده از مواد شوينده و تركيبات قوي نداريد. در اين مواقع مي توانيد از پارچه تميز استفاده كنيد. آن را خيس كنيد و روي نواحي زرد فرش بماليد تا از بين برود.

از شامپو فرش استفاده كنيد

استفاده از شامپو فرش يكي از رايج ترين راه هاي رفع زردي فرش كرم است. اگر فقط قسمت هايي از فرش نياز به تميز كردن داشته باشد، استفاده از آن نتيجه خوبي خواهد داشت. شركت هاي مختلف از دستورالعمل هاي متفاوتي پيروي مي كنند. بنابراين در مرحله اول توضيحات شامپو فرش را از پشت بخوانيد. سپس طبق دستور با آب مخلوط كنيد. براي تميز كردن فرش بايد از شامپو استفاده كنيد. بنابراين شامپو فرش و مخلوط آب را خوب با هم مخلوط كنيد تا كف كند. سپس با اسفنج مخلوط را روي فرش پخش كنيد. پس از خشك شدن فرش به نتيجه دلخواه خواهيد رسيد.

از صابون لباسشويي استفاده كنيد

صابون لباسشويي نيز يكي از مواد شوينده كم ضرر براي فرش است كه به راحتي در دسترس افراد قرار مي گيرد. اگر فرش شما بعد از شستن زرد شد، مي توانيد با كمي صابون كه نمايندگي اصلي قاليشويي شربت اوغلي به شما ارائه مي‌دهد، آن را تميز كنيد. ابتدا قسمت زرد فرش را براي اين كار خيس كنيد. سپس از صابون استفاده كنيد و آن را بشوييد. با اين روش مي توانيد مشكل زرد شدن فرش دستباف را نيز حل كنيد. در نهايت فراموش نكنيد كه فرش خود را با حوله خشك كنيد. اين روش براي بسياري از فرش هايي كه آسيب جدي نديده اند مفيد است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۱۵:۳۲ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی