درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

صمغ زانتان گام مثل ماده ژلاتين به عنوان دستورالعمل تثبيت كننده مورد استفاده قرار مي گيرد، در صورتي كه ژلاتين از منابع حيواني توليد مي شود. زانتان گام براي پخت و پز به خصوص افرادي كه آلژي دارند مورد استفاده قرار مي گيرد به ويژه اگر فردي مجبور باشد كه مواد غذايي مثل تخم مرغ و لبنيات را از رژيم غذايي خود محدود كند. گرما و حرارت زياد روي زانتان گام تاثير ندارد و مي توان به مقدار زياد هم در سس ها و آبميوه ها از آن استفاده كرد.

براي استفاده از اين صمغ در سس ها قبل از اضافه كردن زانتان گام آن را با مقداري روغن مخلوط مي كنند يعني قبل از اضافه كردن شير سويا يا برنج كه باعث مي شود سس طعم خوشمزه اي پيدا كند.

كاربري در سلامت انسان

داراي خواص مناسبي در سلامتي انسان است. از زانتان گام در كاهش سطح فشار خون استفاده مي شود به طوري كه حتي در برنج نيز استفاده گرديده و تاثير خود را مي گذارد. از كاربردهاي ديگر آن مي توان به كاهش كلسترول اشاره كرد به طوري كه در افرادي كه از آن به مدت زمان بيش از 1 ماه استفاده كرده اند مي تواند كلسترول را تا 10 درصد كاهش دهد.

از اين ماده در افرادي كه داراي خشكي دهان نيز مي باشد موثر است به طوري كه در برخي خمير دندان ها نيز از آن استفاده مي گردد و در مرطوب نگه داشتن دهان تاثير به سزايي دارد. زانتان گام قابليت ورود به روده را داشته و در متورم سازي غذا و در سلامت گوارش تاثير گذار مي باشد.

بيماري هايي موجود است كه بلع را مشكل ميسازد و باعث مي شود تا گلو و دهان فرد خشك و گردد، كه وجود زانتان گام كمك به سزايي در بلع كرده و موجب افزايش بزاق دهان مي گردد و غذا در دهان حجيم مي شود. از عمده فوايد ديگر آن مي توان به كمك در حركت مناسب غذا و جلوگيري از خفگي اشاره نمود.

كاربرد زانتان گام در محصولات مراقبت شخصي

همچنين صمغ زانتان گام در محصولات مراقبت شخصي و زيبايي هم كاربرد دارد. اين ماده باعث مي شود كه محصولات پر حجم شوند در صورتي كه به راحتي از جاي خود خارج مي شوند. زانتان گام باعث معلق شدن ذرات جامد در مايع مي شود و پايداري و مقاومت محصولات را تضمين مي كند. اين ماده هيچ مزيتي براي پوست و بدن ندارد و به منظور فوايد براي پوست در آن استفاده نمي شود و فقط به منظور غليظ شدن محصول مورد استفاده قرار مي گيرد.

در بيشتر فرمول هاي آرايشي از مقدار كمي از زانتان گام استفاده مي كنند. برخي از محصولات مراقبتي كه از اين صمغ در آن استفاده مي شود عبارت است از: خميردندان، كرم ها، لوسيون، شامپو و ...

فروش زانتان گام در آرايشي بهداشتي

اين ماده كاربردهاي بسياري در صنايع دارويي و بهداشتي داشته و از همين قابليت آن در توليد كرم، رنگ مو، لوسيون و خمير دندان استفاده مي شود.

ويژگي‌هاي دو اتيل هگزانول

مزاياي استفاده از زانتان گام

دانشمندان طي مطالعاتي به اين نتيجه رسيده اند كه استفاده از صمغ زانتان در دوزهاي بالا باعث كم كردن قند خون مي شود. معمولا مايعات در معده و روده كوچك تبديل به ماده اي چسبنده مي شود. اين مراحل باعث مي شود كه غذا در معده ديرتر هضم شود و سرعت ورود شكر به خون را كم تر مي كند و همين باعث مي شود كه قند خون كاهش پيدا كند.

كلسترول پايين: بر روي 5 نفر آزمايشي انجام شد كه 10 بار در روز در طول 23 روز مقدار معيني از اين مواد را استفاده كردند. آزمايش خوني كه بعدها از اين افراد گرفتند نشان داد كه كلسترول خون آن كاهش پيدا كرد.

كاهش وزن: ثابت شده است كه اكثر افراد بعد از اين كه اين مواد را مصرف مي كنند احساس سيري مي كنند. اين احساس سيري در طول زمان باعث كاهش وزن مي شود چون غذا در معده تان ديرتر هضم مي شود.

جايگزين بزاق: افرادي كه بيماري خشكي دهان دارند مي توانند از اين ماده به عنوان جايگزين بزاق دهان استفاده كنند، اما مطالعاتي كه در اين مورد انجام شده نتايج مختلفي را نشان مي دهد.

خريد زانتان گام

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۱۸:۰۹ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی