درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

سؤالي كه در اين مقاله قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم. در خصوص نام هارت قابل به توضيح است كه اين كلمه مخفف Highway Addressable Remote است. جالب است بدانيد كه در سراسر دنيا بيشتر دستگاه‌هاي هوشمند داري HART هستند.

اگر بخواهيم يك تعريف ساده از پروتكل هارت داشته باشيم بايد گفت، پروتكل هارت يك استاندارد جهاني است. استاندارد جهاني به منظور ارسال و دريافت اطلاعات ديجيتالي است. ارسال اطلاعات از طريق سيم‌هاي آنالوگ در بين دستگاه‌هاي هوشمند و سيستم كنترل نظارت يا ارتباطات دستي است.

در تعريف دقيق‌تر، هارت يك پروتكل ارتباطي به صورت دو طرفه است كه امكان دسترسي داده‌ها را بين سيستم ميزبان فراهم مي‌كند. سيستم ميزبان مي‌تواند همه نرم‌افزار‌ها را تحت كنترل خود قرار دهد. سؤالي كه در اين قسمت مطرح مي‌شود اين است كه هارت چيست؟ اگر مي‌خواهيد پاسخ اين سؤال كه hart چيست؟ را بيابيد تا پايان با ما همراه باشيد. در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد نحوه دستگاه هارت و كاركرد آن مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتر در مورد اينكه دستگاه هارت چيست كسب كنيد.

دستگاه هارت چيست

نحوه كاركرد پروتكل هارت

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد پاسخ اين سؤال كه hart چيست؟ در ادامه به توضيح بيشتر در مورد نحوه كار و كاربرد‌هاي پروتكل هارت مي‌پردازيم. در خصوص نحوه كاركرد پرتوكل هارت لازم به توضيح است كه كار اصلي آن برقراري ارتباط دو طرفه ديجيتال هوشمند است.

برقراري اين ارتباط را بدون اختلال در سيگنال‌هاي آنالوگ ترانس دست دوم انجام مي‌دهد. در حين كار هارت، همزمان با استفاده از استاندارد FSK خود را بر روي سيگنال آنالوگ مدولاسيون مي‌كند. پارامتر‌هاي ديجيتال معمولاً كاربرد‌هاي ديگري هم دارند.

از جمله ديگر كاربرد‌هاي آن مي‌توان به پارامتر‌هاي پيكربندي تجهيزات و سيگنال‌هاي تشخيص خطا اشاره كرد. به طور كلي مي‌توان گفت كه كاربرد پروتكل hart برقراري ارتباط دو طرفه مطمئن و امن بين مجموعه‌اي از تجهيزات نصب شده در فيلد و تجهيزات اتاق كنترل است.

مزايا پروتكل هارت

يكي از مهمترين مزاياي پروتكل هارت طراحي آسان آن است. طراحي آسان سبب شده تا استفاده از آن هم پيچيدگي خاصي نداشته باشد و به آساني بتوان از آن استفاده كرد. در خصوص ديگر مزاياي آن بهتر است بدانيد كه هزينه‌هاي تعمير و نگهداري از آن هم كم است، در نتيجه داشتن آن هزينه‌آور نيست. سازگاري بالاي پروتكل هارت هم از ديگر مزاياي آن محسوب مي‌شود.

از سازگاري بالايي با ابزار‌هاي دقيق آنالوگ برخوردار است. قابليت اتصال به صورت مالتي دراپ هم از جمله مهمترين مزاياي آن محسوب مي‌شود. در خصوص مزاياي اين دستگاه بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه داراي توانايي برقرار ارتباط همزمان ديجيتال و آنالوگ است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره اسيلوسكوپ چيست را بخوانيد.

تفاوت پروتكل هارت با مدباس

يكي از سؤال‌هاي رايجي كه در مورد پروتكل هارت مطرح مي‌شود، اين است كه تفاوت پروتكل هارت با مدباس چيست؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت كه تفاوت اصلي اين دو با يكديگر در اين است كه پروتكل mod bus از ارتباط سريالي برخوردار است. اين نوع پروتكل براي اولين بار در سال 1979 طراحي و ساخته شد. هدف اصلي از ساخت آن هم اين بوده كه براي كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل برنامه‌ريزي طراحي و ساخته شد.

امروزه مد باس يك وسيله‌اي است كه استفاده از آن براي اتصال دستگاه‌هاي صنعتي رايج شده است. به طور كلي با خواندن اين مطلب از تفاوت پروتكل هارت با مدباس مطلع شديد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد اين موضوع كسب كنيد.

تفاوت پروتكل هارت با فيلدباس

موضوع ديگري كه قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم، تفاوت پروتكل هارت با فيلدباس است. براي توضيح بيشتر در مورد تفاوت پروتكل هارت با فيلدباس بايد گفت، همانگونه كه مي‌دانيد پروتكل هارت يك پروتكل ارتباط صنعتي محسوب مي‌شود. هدف اصلي استفاده از اين پروتكل برقراري ارتباط بين اجزاي مختلف مانند سنسور، كنترل‌كننده‌ها و سيستم‌هاي اتوماسيون صنعتي است.

ساختار اين دستگاه به گونه‌اي طراحي شده است كهازاباط داده‌هاي ديجيتال را بر روي سيگنال‌هاي آنالوگ اجرا مي‌كند. در خصوص پروتكل فيلد باس لازم به توضيح است كه يك سيستم ارتباطي دو طرفه ديجيتالي محسوب مي‌شود.

به بياني بهتر پروتكل فيلد باس يك شبكه محلي محسوب مي‌شود كه براي تجهيزات ديگر يك ابزار دقيق محسوب مي‌شود. كار اصلي آن هم كنترل و تنظيم فرايند و اتوماسيون توليد است. ناگفته نماند كه فيلد باس داراي قابليت‌هاي خوبي به منظور توزيع عمليات كنترل بين تجهيزات فيلد است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره نحوه بستن ترمينال برق را بخوانيد.

به عنوان سخن پاياني بايد گفت در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد اينكه هارت چيست پرداختيم. علاوه بر اين با مزاياي اين پروتكل نيز بيشتر آشنا شديد. در خصوص مزاياي پروتكل هارت لازم به توضيح است كه موارد گفته شده در اين مقاله تنها چند مورد از مزايا پروتكل هارت هست.

به طور كلي پروتكل هارت مزاياي زيادي دارد. علاوه بر اين دانستيد كه پروتكل hart يك پروتكل صنعتي محسوب مي‌شود. اين پروتكل بر اساس استاندارد‌هاي FSK طراحي و ساخته شده است. در خصوص تفاوت پرتوكل هارت با فيلدباس هم لازم به توضيح است كه تفاوت اصلي آن‌ها تفاوت در اجزا سنسور‌ها كنترل اتوماتيك به كار رفته در هر يك از آن‌ها است.

بهتر است بدانيد كه كنترل فيلدباس براي برقراري يك ارتباط دو طرفه است. كاربرد اصلي پروتكل هارت هم براي اين است كه از آن به منظور پيكربندي تجهيزات، پارامتر‌هاي كاليبراسيون و.... استفاده شود. ويژگي و مزيت مهم پروتكل هارت كه سبب محبوبيت آن شده است، طراحي و كار راحت و آسان با آن مي‌باشد. علاوه بر اين اگر دچار مشكل شود به آساني قابل تعمير است و نگهداري و تعمير آن سريع و كم هزينه است.

خريد ترانس دست دوم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۰۶:۱۵ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی