درباره ي علم روانشناسي چه ميدانيد
روانشناسي

خريد انواع سوربيتول كه به عنوان جايگزين مناسب شكر در توليد طيف وسيعي از محصولات خوراكي و دارويي شناخته مي شود، در اكثر صنايع و كارخانه هاي توليدي يك ضرورت به حساب مي آيد. اين ماده را مي توان نوعي كربوهيدرات با طعم شيرين دانست كه به رغم برخورداري از گلوكز و شيريني بيشتر در مقايسه با شكر، مقدار كالري كمتري دارد. سوربيتول كه نام ديگر آن الكل قند است به دو صورت مايع و يا پودر سفيد رنگ كريستالي در بازار ديده مي شود كه هريك براي مصارفي خاص، مورد استفاده قرار مي گيرند. بنابراين با توجه به اهميت تهيه اين ماده افزودني پركاربرد، در ادامه اين مطلب براي خريد انواع سوربيتول و برخي اطلاعات لازم در اين مورد، توضيحاتي ارائه خواهيم نمود.

فرآيند آبگيري اسمزي اغلب به­عنوان يك فرآيند مقدماتي در خشك كردن مواد غذايي توصيه مي شود. استفاده از قندهاي ساكارز و گلوكز موجب توليد محصولي با كيفيت تغذيه اي پايين تر مي گردد. در اين پژوهش، تأثير جايگزيني قندهاي رايج با قندهاي سوربيتول و فروكتوز كه كيفيت تغذيه اي بالاتري دارند، بر كارايي آبگيري اسمزي و خواص كيفي انگور شاهرودي خشك شده (كشمش) مطالعه شد.

سوربيتول در صنايع شيميايي

سوربيتول مي تواند به عنوان ماده پركننده و حجم دهنده ، مرطوب كننده و ضد يخ زدگي در خمير دندان مورد استفاده قرار گيرد و مقداري مناسب آن كه بايد اضافه شود بين 25 تا 30 درصد است. اين مي تواند به حفظ روانكاري ، بهتر شدن رنگ و طعم خمير دندان تا حدود زيادي كمك كند. در زمينه مواد آرايشي ، از آن به عنوان ماده ضد خشكي ( جايگزين گليسرول ) استفاده مي شود كه مي تواند كشش و روان كننده امولسيفاير ها را تقويت كند ، بنابراين براي نگهداري طولاني مدت مناسب است. سروبيتول و مواد شيميايي كه از آن به دست مي آيند ، اين مزيت را دارند كه خاصيت تحريك كنندگي كمي براي پوستي هستند و به همين خاطر در صنعت آرايشي به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.

مهم ترين خواص سوربيتول

دو خاصيت اصلي كه موجب كاربرد گسترده و خريد انواع سوربيتول در صنايع خوراكي و دارويي شده است، از قرار زير مي باشد:

۱. خاصيت شيرين‌ كنندگي

اصلي ترين خاصيت سوربيتول شيرين‌ كنندگي آن است كه همانند قند يا شكر براي طعم بخشي به انواع محصولات خوراكي به كار برده مي شود.

۲. خاصيت ملين

يكي ديگر از خواص سوربيتول كه بيشتر در صنعت دارو و درمان داراي كاربرد مي باشد، ملين كنندگي و رساندن آب از ساير بافت ها به روده بزرگ است. اين خاصيت علاوه بر جلوگيري از يبوست، مانع از خشكي دهان نيز مي شود و از همين رو بخش عمده اي از خريد انواع سوربيتول با اين اهداف درماني صورت مي گيرد.

چگونگي مصرف زانتان گام در پخت و پز

 خواص شيميايي سوربيتول

سوربيتول طعم شيريني دارد. در مقايسه با ساكارز ، شيريني نسبي سوربيتول تقريباً 50٪ است. سوربيتول مي تواند به چندين شكل كريستالي با نقطه ذوب  هاي متفاوت از 89 تا 101 درجه سانتي گراد وجود داشته باشد. از نظر ظاهري سوربيتول پودر كريستالي سفيد و بي بو با طعم شيرين است. اين ماده مي تواند در آب (235 گرم در 100 گرم آب ، 25 درجه سانتيگراد) ، گليسيرين و پروپيلن گليكول حل شود. و در متانول ، اتانول ، اسيد استيك و محلول فنل و استاميد هم تا حدودي قابل حل شدن است اما در اكثر حلال هاي آلي تقريباً نامحلول است.

نگهداري و نكات ايمني

سوربيتول از نظر شيميايي نسبتاً بي اثر است و با اكثر مواد تحريك كننده سازگار است. در هوا ( در صورت وجود نداشتن كاتاليزور ) و در سرما ، اسيدهاي رقيق و در محيط هاي قليايي تا حدود زيادي پايدار است. سوربيتول در دماي بالا يا در حضور آمين ها يا تجزيه نمي شودو غير قابل اشتعال ، غير خورنده و غير تهاجمي است.

اگرچه سوربيتول در برابر تخمير توسط بسياري از ميكروارگانيسم ها مقاوم است ، يك ماده نگهدارنده بايد به محلول هاي سوربيتول اضافه شود . محلول هاي آن بهتر است در ظروف شيشه اي ، پلاستيكي ، آلومينيومي و فولاد ضد زنگ و دور از هوا در محيط هاي سرد نگهداري شوند.

خريد سوربيتول 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۲۵:۰۸ ] [ زهرا جوادي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی